W programie zajęć/szkolenia prosimy opisać w min. 3 zdaniach każde działanie na każdy dzień mobilności. 

Wpisanie działać takich jak: "wizyta w bibliotece i zapoznanie z księgozbiorem", "zwiedzanie kampusu", "zapoznanie się z bazą dydaktyczną", "spotkanie z (towarzyskie)", "wspólne picie kawy", "uczestnictwo w konferencji", "nauka języka agnielskiego" NIE MOGĄ STANOWIĆ CZĘŚCI PROGRAMU, a ich zamieszenie w harmonogramie będzie skutkowało natychmiastową dyskwalifikacją.

Przykładowy opis programu

Szkolenie panel I: Erasmus KA107 Credit Mobility Projects

  1. Polityka dokonywania wyboru strategicznych obszarów i regionów kooperacji, a w szczególności instytucji z państw partnerskich Programu Erasmus+, z zastosowaniem analizy SWAT; metodologia opracowywania strategii internacjonalizacji dla poszczególnych regionów i koszyków budżetowych Programu z uwzględnieniem polityki zapewniania jakości kształcenia, potrzeb lokalnego rynku edukacyjnego oraz rzeczywistych możliwości jakimi dysponuje Uczelnia.
  2. Przygotowywanie umów bilateralnych z uczelniami z krajów partnerskich - dobre praktyki oraz poradnik „Do’s and dont’s” - Umowa bilateralna w kontekście doświadczń z audytu zewnętrznego przeprowadzanego przez pracowników krajowych Narodowych Agencji Programu Erasmus oraz instytucji Komisji Europejskiej.
  3. Grant OS Programu Erasmus+ KA107 i różne podejścia w sposobie jego podziału pomiędzy strony odpowiedzialne za realizację czynności administracyjnych związanych z promocją, naborem wniosków uczestników, realizacją i rozliczaniem mobilności. Dyskusja nt. czy dokonywać podziału, na jakich zasadach, w jaki sposób dokumentować.
  4. Podział grantu a polityka finansowa i bezpieczeństwo operacji finansowych z krajami z poza UE.

Warsztaty porównawcze: Wydawnictwo Uczelniane

  1. Analiza porównawcza struktury organizacyjnej wydawnictwa w uczelni przyjmującej oraz organizacja pracy z uwzględnieniem metodyki organizowania kalendarza wydawniczego. Identyfikacja słabych i mocnych stron istniejącej struktury.
  2. Zasady kwalifikacji publikacji do planu wydawniczego na dany rok kalendarzowy - ocena zgodności treści publikacji z treściami kształcenia na kierunkach studiów realizowanych w Uczelni.
  3. Analiza kosztów procesu wydawniczego i metody ich optymalizacji.

Wykład (3 godz.) na temat: Fiscal policy in Poland – critical evaluation.

Celem wykładu jest zapoznanie z polityką fiskalną rządu polskiego w okresie ostatnich kilkunastu lat. W wykładzie zostaną omówione podstawowe wskaźniki makroekonomiczne dla Polski w latach 2000-2017 (czyli przed i po akcesji do Unii Europejskiej). Na tym tle pokazane zostaną konkretne działania związane z wydatkami budżetowymi, polityką podatkową, społeczną i innymi związanymi z finansami publicznymi. Dokonana zostanie także analiza komparatywna sytuacji makroekonomicznej Polski i Czech oraz próba oceny wpływu rządów dwóch w/w państw na kształtowanie rozwoju gospodarczego. W wykładzie zostanie wykorzystana prezentacja Power Point oraz takie metody dydaktyczne, jak dyskusja, pogadanka, case study i inne. Po wykładzie przewidziana jest czas na wspólną debatę.

Wykład: Wielka Brytania a Stany Zjednoczone

Celem wykładu jest przedstawienie wzajemności i konfliktów w relacjach pomiędzy Wielką Brytanią a Stanami zjednoczonymi. Podejmuje temat roli Wielkiej Brytanii w procesie uzyskania niepodległości przez przyszłe Stany Zjednoczone. Zostaną wyeksponowane rezultaty niepodległości Stanów w odniesieniu do tracącej na znaczeniu hegemoni Wysp w świecie. Modele metod pracy: podający (przekazywanie wiedzy); nauczania pojęć (uczy myślenia logicznego); bezpośredni (skupia się na wiedzy proceduralnej); poszukujący (twórcze rozwiązywanie problemów, stwarzanie sytuacji problemowych); współpracy (nauczający jak współpracować ze sobą).

© 2020 Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: OPTeam S.A.

erasmus.png

Dofinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

UWAGA! Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Cookies wykorzystywane są do prawidłowego funkcjonowania strony oraz w celach statystycznych. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.

Po więcej szczegółów odwiedź naszą "Politykę prywatności"